V Ä L K O M M E N T I L L
1 9 - 2 0 M A J V I A M I C R O S O F T T E A M S
Utvecklingsrådet är vårt årliga event där vi bjuder in alla kunder för att ta del av pågående produktutveckling och ge oss återkoppling på kommande fokusområden.
Nytt för i år! Årets Utvecklingsråd är uppdelat på en heldag fokuserad på Momentum PM och en heldag på Momentum RC. På så sätt kan kunder som har båda produkterna delta på alla pass utan att missa någon information.
Du hittar både tider och agenda för respektive dag längre ner på sidan. Då platserna bokas upp snabbt, skicka gärna in din anmälan redan idag.
Dag 1: Framtidens fastighetssystem | Länk till Microsoft Teams
Dag 2: Framtidens energiuppföljning | Länk till Microsoft Teams
Du kommer inom kort få en bokningsbekräftelse
till den anmälda mailadressen.
Vi ses på eventet!
Under årets Utvecklingsråd fick vi in väldigt många frågor som vi inte hann svara på under eventet. Vi vill såklart svara på alla frågor som vi får in och har därför samlat ihop dem och besvarat de här nedan.
Kommer man att kunna välja integreringar via processkartan tex Creditsafe?
Hur fungerar det med mäklarmodulen och infoga ritningar etc som man idag gör i marknadssystemet PM4?
Önskvärt att man även kan granska annonsen på engelska
Kivra?
Kommer ni utveckla funktioner i Marknadssystemet?
Kan ni säga vad som saknas i nya uthyrningen idag som finns i marknadssystemet?
Angående nya Uthyrningen. Reagerar på att ni sa att inga förslag skickas. Innebär det att hela sökprofilen och möjlighet till bevakning slopas? På de flesta andra sidor/branscher som Blocket, Hemnet, bilföretag kan man göra urval och skapa bevakningar för det man söker för att slippa gå in flera ggr per vecka och kolla. Menar ni att Momentum går ifrån detta helt i nya uthyrningen eller missuppfattade jag?
Marknadssystemets kvarlevnad? Kommer det att stängas ned? Tidsplan? Är det ett val för oss kunder att gå in i uthyrningen i PM eller kommer alla kunder som har marknad idag att flyttas in i PM?
Är allt fördefinierat eller finns det stora möjligheter till att designa själv?
Kan man veta exempelvis hur många inglasade balkonger vi har om det finns registrerat i PM?
Kan man använda kartan och filtrera på områden?
Kan man se HLU i underhållet?
Ni använder Microsofts kartor? Hur tänker ni där med Shrems II?
För genomförd felanmälan, beräknas dagar efter att leverantör markerat som utförd eller efter att vi avslutat order? Det kan ofta gå ett par dagar emellan.
Kan man få med kostnader från ekonomisystemet i fastighetskortet?
Går det att koppla mot ett externt kundnöjdhetssystem så att det skulle synas på fastighetskortet?
Har PM någon modul för att mäta kundnöjdhet efter tex serviceanmälan?
Finns det i utvecklingen att BI uppdateras oftare än 1 gång per dygn?
ONSDAG 19 MAJ
09:00 – 10:00 Nyheter & lanseringar under året
Vi inleder Momentums utvecklingsråd 2021 med ett gemensamt pass där
vi berättar om vad som händer på Momentum, spännande lanseringar
samt annan aktuell information.
Med: Gustav Bouvin, affärsområdeschef PM
10:15 – 12:00 Preview! Nya Uthyrningen i PM5
Vi visar upp en förhandstitt på den nya uthyrningen i PM5. Vi tittar på kundresan för en sökande och hur annonser, intresseanmälningar och
andra centrala delar i uthyrningsprocessen hanteras i PM5.
Med: Rusmir Crnojevic, produktägare PM5 och Eric Hoyles, produktägare PM Mina Sidor/Uthyrning
13:00 – 14:00 Omvandla data till insikter med BI
Vi visar hur Momentum BI omvandlar data till intressanta och värdefulla insikter om fastighetssystemets olika processer. Med fokus på benchmarking och nyckeltal belyser vi nyttan och värdet av att kunna ”mäta för att veta” för olika roller och ansvarsområden i fastighetsbolaget.
Med: Mattias Liljemid, produktägare BI och Eric Hoyles, produktägare PM Mina Sidor/Uthyrning
14:15 – 15:30 Kommande fokusområden för produktutveckling
Ta del av våra kommande fokusområden tillsammans med en
panel från Momentum. På passet diskuterar vi bland annat
CRM-funktionalitet, ”mobile first-tänk” samt ”big data”.
Med: Mattias Liljemid, produktägare BI; Eric Hoyles, produktägare PM Mina Sidor/Uthyrning; Rusmir Crnojevic, produktägare PM5 och Gustav Bouvin, affärsområdeschef PM
TORSDAG 20 MAJ
09:00 – 09.30 Välkommen till Utvecklingsrådet
Vi inleder dagen med ett gemensamt pass där
vi berättar om vad som händer på Momentum RC, kommande lanseringar
samt annan aktuell information.
Med: Jonny Thor, produktägare RC; Andreas Kahr, Affärsområdeschef RC och Henrik Dahlberg, teamchef Momentum RC
09:30 – 10.00 Nyheter i Momentum RC
Vi visar och berättar om de senaste produktnyheterna under året som gått.
Med: Jonny Thor, produktägare RC; Andreas Kahr, Affärsområdeschef RC och Henrik Dahlberg, teamchef Momentum RC
10:00 – 10:45 Lansering! Nya avläsningsappen
Momentum har utvecklat en helt ny och lättanvänd app för insamling av mätdata. Nu visar vi upp det nya gränssnittet och hur er personal på fältet använder appen.
Med: Jonny Thor, produktägare RC; Andreas Kahr, Affärsområdeschef RC och Henrik Dahlberg, teamchef Momentum RC
11.00 – 12.30 Kommande fokusområden
Ta del av våra kommande fokusområden tillsammans med en
panel från Momentum. På passet diskuterar vi bland annat
ett nytt rapportkoncept, API:er och tjänster.
Med: Jonny Thor, produktägare RC; Andreas Kahr, Affärsområdeschef RC och Henrik Dahlberg, teamchef Momentum RC
Affärsområdeschef PM
Produktägare PM Mina Sidor/Uthyrning
Affärsområdeschef RC
Seniorkonsult
Produktägare Momentum RC
Produktägare Momentum PM5
Teamchef Momentum RC
VD
Anmälan och deltagande är helt kostnadsfritt och gäller för befintliga kunder. Anmälan är öppen fram till den 18 maj.
Kan du inte delta? Eventet spelas in och delas med alla anmälda dagen efter eventet.
19-20 maj 2021
2 dagar via Microsoft Teams
Länk till eventet skickas ut dagen innan